۱۳۸۹/۱۱/۸

عین القضاة همدانی

        در حدیث عین القضّاء همدانی


دریغا آنروز که سرور عاشقان و پیشوای عارفان حسین بن منصور را بر دار کردند، شبلی گفت:
آن شب مرا با خدا مناجات افتاد، گفتم: بار خدایا محبّان خود را تا چند کشی؟ گفت: چندانکه دیت یابم. گفتم دیت ایشان چه باشد؟ جمال لقای من دیت ایشان باشد. ما کلید سرّ اسرار بدو دادیم، او سرّ ما آشکار کرد، ما بد در راه او نهادیم تا دیگران سرّ ما نگاه دارند.
                                                                                                                                 
                                                                                                                                         تمهیدات _ اثر عین القضاة همدانی 

روزمرگی با مرگ

  من،مرگ را زیسته ام مرگ را دیده ام من در دیداری غمناک من مرگ را به دست سوده ام من مرگ را زیسته ام با آوازی غمناک غمناک وبه عمری سخت دراز و ...