۱۳۸۹/۱۱/۸

Jan Jak Russo

بگذار شیپور رستاخیز هر وقت که می خواهد به صدا در آید. در آن هنگام من در حالی که این کتاب را در دست دارم به نزد داور متعال خواهم رفت و با صدای بلند خواهم گفت:"این است نحوه ای که من عمل کرده ام ،فکر کرده ام،وآنچه که بوده ام،من با صراحت یکسانی خوب و بد را گفته ام.از بدی ها چیزی پنهان نکرده ام وبر خوبی ها چیزی نیفزوده ام... همان طور که بوده ام خود را نشان داده ام، فرومایه و فاسد به هنگامی که چنین بوده ام،وخوب و سخاوتمند و منزّه در آن هنگام که این خصایص را داشته ام،من درونی ترین زوایای روح خود را عریان کرده ام.
                                                                                                                                                        
                                                                                                                                اعترافات اثر :روسو

روزمرگی با مرگ

  من،مرگ را زیسته ام مرگ را دیده ام من در دیداری غمناک من مرگ را به دست سوده ام من مرگ را زیسته ام با آوازی غمناک غمناک وبه عمری سخت دراز و ...